Pages


Wednesday, December 12, 2012

Please Sayang Accept The Faith

with the name of Allah
the most gracious and the most merciful
assalamualaikum. wmt. wbt.


macam sebelum nie, let the faith fate us better
actually, saya baru kenal yang saya agak susah terima hakikat
apabila kehilangan orang yang saya sayang ataupun
berjauhan dengan orang yang saya sayang
dengan apa yang saya telah alami sebelum2 ni itu adalah hakikatnya
when i say i really love you, i really care about you
that's mean i truly really meant that.
kadang-kadang takut jugak bila terlalu sayangkan someone
tapi akhirnya kita dikecewakan 
*merangkumi sahabat, keluarga mahupun kekasih
ada juga yang berkata pada saya 
"jiha, jangan terlalu sayangkan dia sampai suatu hari nanti 
dia yang paling kau benci"
"dia yang paling kau benci" takut dengar ayat uh.
bila ditimpa dugaan seperti dijauhkan dari orang yang saya sayang
saya agak sukar terima hakikat
mungkin yang sebenarnya saya terlalu pentingkan diri sendiri
terlalu fikirkan perasaan sendiri sampai lupa tentang orang lain
from now, please sayang accept the faith
mungkin betul jugak kot. 
boleh jadi orang yg kita sayang tu, 
bukan sesuatu yang baik utk kita
=.=" maybe, i'll try to accept.
just because you miss someone, 
doesn't mean you need them back in your life. right???
missing is just a part of moving on. cakap memang senang.
tapi hakikatnya, kita kena belajar untuk terima.
because, if you want something you've never had
then you've got to do something you've never done.
hhmm... banyak sangat yang saya belum kenal tentang diri saya.
so, kita senantiasalah koreksi diri
yang buruk perbaiki, yang hebat itu kekalkan!

belajar untuk redha:)

No comments:

Post a Comment