Pages


Monday, December 31, 2012

Forgive and Forget

with the name of Allah 
the most gracious and the most merciful
assalamualaikum wmt. wbt.


as usual. hye 2013.
em, macam2 yang saya belajar sepanjang 16 tahun yang lalu
suka ketawa ceria gembira manis bahagia
sedih duka pahit perit sakit
bosan normal kosong semua ada.
sudah semestinya kita mengharapkan yang lebih baik kan?
nak tahu?
saya belajar untuk dekat dengan Allah.
letakkan cinta Allah tu tinggi daripada makhluk lain.
saya belajar untuk sabar. sabar. sabar.
saya belajar untuk manfaatkan masa melalui homework.
saya belajar untuk tidak terlalu menyayangi orang lain.
tidak terlalu mengharapkan orang lain.
tidak terlalu bergantung pada orang lain sebab......
akhirnya ia sangat menyakitkan
seriously sangat sangat menyakitkan. fobia.
saya belajar untuk tidak menyakiti hati sendiri 
dengan menyakiti hati orang lain.
saya belajar untuk bahagia bersama keluarga.
saya belajar memasak. hee.
saya belajar untuk jadi rajin. rajin. rajin.
saya belajar untuk bersyukur dengan apa yang ada.
saya belajar untuk terima hakikat.
saya belajar untuk redha. redha. redha.
saya belajar untuk tidak terlalu cemburu dengan kebahagiaan
orang lain sebab.....
suatu hari nanti kita akan bahagia juga
mungkin lebih bahagia dari mereka. janji Allah itu pasti.
em, mostly banyak saya belajar berkaitan perasaan kan?
yes. sebab perasaan saya dipermainkan.
*bukan kekasih ea. sorry cikit. hee :D
taktahu laa dipermainkan oleh manusia, syaitan atau nafsu.
takpe. saya bukan pendendam. 
saya lebih memilih untuk biarkan saja ia berlalu.
biar kita berpura pura untuk senyum
biar kita pura pura untuk bahagia
akhirnya kita akan tersenyum jugaa sebab Allah sentiasa ada.
now, let me go to the next chapter of my life. :)
and please, don't make me cry again.


*seeking His bless.

No comments:

Post a Comment