Pages


Saturday, November 17, 2012

Favourite Girls

with the name of Allah
the most gracious and the most merciful
assalamualaikum wmt. wbt:)

 the moment passing by....

kakakshujo.piya.syera.una.
my favourite girls
there's too much memories we've together
from the first met until today.

thanks for giving me the love.

kak shuhadah johari....
maaf kalau selama nie banyak salah dan silap. dulu saya selalu kacau awak. kadang-kadang saya sendiri rasa yang awak pun mesti rimas. tapi itulah saya. mencari-cari kasih sayang seorang kakak. saya takkan lupe yang kita pernah kongsi masalah sama2. awak jugaklah yang banyak support saya waktu pmr dulu. saya yang selalu datang dorm awak untuk study sama-sama. and one more thing, harap awak masih ingat yang saya ade suruh awak simpankan keychain saya. it's okey. simpan jelaa... thanks for everything ea.

kak sopiyah kak syahirah....
dalam manja2 awak berdua sebenarnya awak ada sifat tabah. baguslah. macam tu laa kakak2 saya. dalam garang awak berdua ada comelnye. hehe... *amboi, puji lebih2. awak berdua selalu teman humaira' untuk luangkan masa bersama ustaz. alhamdulillah, kita sama2 timba ilmu, kongsi ilmu... itulah ukhuwwah yang hidup dalam bi'ah solehah, teruskan usaha untuk mencari keredhaan Allah. saya suka untuk luangkan masa bersama awak berdua. saya ajar awak tentang agama. awak berdua ajarkan saya jugaa. kita sama saja. masing2 ada kelebihan masing2 tapi kelebihan itulah yang kita kongsi bersama. rasa pantas sangat masa berlalu kan? tak puas lagi sebenarnya nak luangkan masa bersama. insyaallah, panjang umur kita jumpa lagi. awak berdua jangan lupa saya. terima kasih utk semuanya.

kak amiera husna....
awaklah antara yang paling dekat dengan saya...


you're my bestiest:) setiap kekurangan awak saya terima seadanya. dan setiap kelebihan awak saya jadikan contoh. since our first met until today, i've never regret to know you. kalau nak cerita pasal awak, sangat panjang.. kalau saya tulis semua tentang kita dekat blog saya nie pun berkemungkinan besar saya akan menangis. bila saya pandang kawasan bumi bertuah selandar tu pun setiap sudut tu ade je kenangan kita bersama. kadang-kadang buat saya menitis airmata bila dikenang. macam manalah saya nanti tanpa kakak sayang saya nie. semua saya buat dengan awak, kak. rasanya tak pernah sekali pun saya lupa awak. saya cuma harap awak selalu bahagia. terima kasih sebab sudi beri kasih sayang awak pada saya.  awak yang sudi layan kerenah saya, gedik2 saya, mengada saya, manja saya, degil saya, sedih saya, celoteh saya dan semuanya... saya terima kakak saya seadanya. kak, saya sayang awak sampai bila2. dengan izin Allah, awak selalu dalam hati saya.

and never forget you, Aida Najwa:)

Humaira'

sungguh indah susunan Allah tu kan? Do you remember the hard times we went through? saya ingat lagi yang kita bertiga pernah menangis bersama kerna ditimpa ujian yang cukup menguji keimanan. But there was not one thing that could bring us down. alhamdulillah,  saya dipertemukan dengan awak, kak. syukran atas segalanya. halalkan segala ilmu yang awak beri. segala apa yang saya pinjam pakai dan guna. kak, awak dah banyak sedarkan saya. Allah hantarkan awak untuk saya menjadi lebih baik. Alhamdulillah, Allah hantarkan hubungan atas keimanan nie. setiap teguran awak sangat berguna utk saya kala saya leka, lalai, alpa dan lemah. awak jugalah yang mengajar saya untuk terus berusaha. walaupun hidup kita sudah ditentukan allah, tapi kita perlu berusaha. kata, nak masuk syurga sama2...?? so, sama2 kita cari tickets ke syurga kann kak? maafkan segala salah silap saya, kak. sekali lagi terima kasih untuk setiap kenangan, dugaan, ujian yang kita tempuh sama-sama. dulu, kini dan selamanya kita adalah humaira', hubungan atas keimanan.... ingat, kita bertiga masih lagi ada perjuangan bersama. 

akhir sekali dari saya untuk semuanya, buat yang terbaik untuk spm. saya nak kakak2 sayang saya nie semuanya straight A's tau! amin, insyaallah....

KAKAK-KAKAK SAYANG:)
UHIBBUKUNNAFILLAH!!!

I remember us praying at night
And just dreaming about this together
I’m so blessed to have you in my life
And now we can enjoy these blessings forever
There was that one place I always thought about
And I just wanted to be there with you

semoga kita berusrah kembali bersama di JannahNya
insyaallah...

1 comment: