Monday, May 28, 2012

NADWAH KEPIMPINAN BADAR

with the name of Allah,
the most gracious and the most merciful.
Assalamulaikum, wmt. wbt.


sebulan yang lepas, berlangsungnya 
PROGRAM NADWAH KEPIMPINAN BADAR 
bg tahun 2012 di SMKA Sultan Muhammad

alhamdulillah, sepuluh insan yang dipilih oleh Allah SWT
telah menyertainya :

KAUM ADAM:)
Muhammad Hanif
Nikman Naim
Aiman Faiz
Muhammad Nurhakim
Muhammad NurEhsan
KAUM HAWA:)
Nur Izzati Najihah
Aida Najwa 
Amiera Husna
Nurul Ashikin
Ainul Zakirah


barisan peserta SMKA Sharifah Rodziah


barisan muslimat SBPI Selandar:) hehe...


kaum Adam penuh bersemangat menyanyikan lagu tema
HAMBAMU - Akhil Hayy & Mawi


muslimat juga turut bersemangat menggayakan
 lagu tersebut bersama kaum muslimin


dalam gambar nie, ketika mana
kumpulan usrah saya mempersembahkan lakonan
*segan tau... semua orang pandang
*saya kann pemalu orangnye :DD
disebabkan saya Naqibah Usrah, kene laa beranikan diri



kuliah maghrib
lihat, semuanya khusyuk mendengar.
pada masa yang sama, rasa sangat beruntung, kerana apa?
kerana dapat berkongsi ilmu dengan mereka.
Alhamdulillah...


subhanallah!
seperti dalam gambar saya dan kak una bersama
kakak fasilitator.
seorang yang baik hati dan berkepimpinan 
serta bersopan santun.
teringin nak jadi seperti dia.
insyaallah suatu hari nanti.


bahagianya pelajar muslimat SBPI Selandar
bersama
kakak fasilitator nadwah:)
takkan dilupakan kenangan bersama mereka
dan setiap apa yang mereka ajarkan.


nie macam bajet comel pun ade jugak. hak3 :D
sebenarnya, apa yang ingin disampaikan adalah,
kami sangat bahagia di sana...
berat hati nak pulang bila dah hari kedua.


LDK 4
kami perlu membincangkan cara perlaksanaan
kertas kerja program BADAR di sekolah.
alhamdulillah, abg fasilitator yg berbju biru tu
pemurah dan luas dengan ilmu pengetahuan.
macam2 yang kami kongsi bersama.
kadang2 dia kelakar juga bila berjenaka ketika berbicara.
pada kali ini, kami diajar cara perlaksanaan 
kertas kerja mengikut format baru.
kami memperkenalkan perlaksanaan program BADAR sekolah
yang bakal berlangsung iaitu,
SAUDARAKU PALESTIN.


comelnye bila saudara ni suap-menyuap.
disini, inilah cara kami makan.
makan ikut sunnah nabi,
"suapan pertama adalah untuk sahabat"


pengalaman saya membantu orang yang susah.
suapkan ahli usrah yang tangannya patah sebelah.
kesian.
inilah peranan Naqibah:)


*aktiviti riadah jasadiyyah*
seronok melihat gambar nie.
Ainul Zakirah sedang mengutip markah dengan mata tertutup.


pada waktu ini, kami melaksanakan riadah pagi
selepas selesai kuliah subuh.
Ainul Zakirah, sebagai wakil memberi konklusi
terhadap aktiviti riadah yang dilaksanakan pagi itu.


kami melaksanakan LDK 5
kami dikehendaki membincangkan dan 
kemudian membentangkan V.M.O dan SWOT
tahu tak apa tu?
V - visi,  M - misi, O - objektif
S - strength W - weakness O - opportunity T - Threat
banyak pendapat dan idea yang kami kongsi bersama
segala permasalahan juga kami jumpa penyelesaiannya


hari terakhir kami di sini.
sedang berada dalam majlis penutup program.
kami pakai baju BADAR:) hehe...


sama hijau dengan peserta SMK Ma'ahad Tahfiz Chenderah


carta organisasi kepimpinan BADAR
SMKA Sultan Muhammad


pada hari penutup, kami menyambut hari lahir
peserta nadwah pada bulan April.
tidak disangka-sangka ada kejutan sebegini.


emmm~ sedaappp! alhamdulillah, dapat merasa jugaa.
walaupun bukan birthday girl.
sharing is caring. 
*tapi rasanya kak aida najwa ni dah tiga kali suap.


muka masing2 bangga jek ada dekat SMKA Sutan Muhammad
*yelah baru first time dtg. hak3 :DD


SELAMAT TINGGAL! 
kami tinggalkan tapak kaki kami disini.


last posing, sebelum berangkat pulang.
semuanya malu2 kucing tapi tidak DIA:)
NurEhsan!


terserlah kepenatannya...
ish3 muslimat semua. muslimin ada je yang tidur,
tapi lagi selesa di pondok sana.
siap baring lagi..
waktu nie kami macam nak menangis pun ada jugak
sebab peserta lain dah balik, tinggal kami
SBPI Selandar tertinggal. lama tunggu...
sampai tertidur.


tinggal saya dan kak una jek yang berjaga menunggu
pengangkutan kami.
*gambar bajet study
tapi memang tengah study punn, Addmath:)

Konklusinya, terlalu banyak kenangan kami disini.
pengalaman menjadi pemimpin.
pengalaman bersama insan2 terpilih.
dan pengalaman itu mendidik kami menjadi lebih baik.
rasa seronok dan beruntung sangat.
Alhamdulillah, jumpa lagi.



banyak lagi gambar sebenarnya... hehe:)

No comments:

Post a Comment