Pages


Thursday, June 10, 2010

Mencari Keredhaan Mu Tuhan

dihamparan ini ku bersujud
pohon diampuni segala kesilapan
tangan diangkat penuh rasa rendah diri
betapa kerdilnya aku disisiMu Tuhan


selama ini aku mencari-cari
jalan apa yang hendak ku tujui?
samada jalan yang penuh liku dan duri
ataupun jalan yang penuh dengan kenikmatan dan kasih sayangMu


aku bersujud memohon keampunan
airmata tulus suci ini menjadi saksi serta bukti
keikhlasan doaku ini kepadaMu
agar diperbetulkan segala kesilapan lalu


masih adakah peluang untukku?
peluang untuk mencari sinaran yang hakiki
sinar keampunan dan keredhaanMu
masihkah ada?


aku akan tetap terus mencari
walau sepayah mana sekalipun
walau sehebat mana ujianMu padaku
itu janjiku padaMU


agar aku dapat merasa kenikmatan kemanisan cintaMu yang hakiki...

No comments:

Post a Comment