Saturday, October 23, 2010

EXAM=]

HELLO LOVELY BOOKS!!! STUDY TIME:) LIKE EVERYONE SAID LEARNING IZ FUN, RIGHT.?

YEAH... belajar best ape??? nie bkn perli tp kenyataan. tp kena ikut mood jgak kan... jgn paksa sgt. so, GOODLUCK utk final year examination. doakan kejayaan akue jgak eh. USAHA+DOA=TAWAKAL IA AKAN MENJADI KEJAYAAN KITA BERSAMA.




BAHASAMALAYSIAKERTAS1BAHASAMALAYSIKERTAS2 ENGLISHPAPER1ENGLISHPAPER2 MATHEMATICSPAPER1MATHEMATICSPAPER2 SCIENCEPAPER1SCIENCEPAPER2 AGAMAISLAM BAHASAARAB KEMAHIRANHIDUP SEJARAH GEOGRAFI AND BLA BLA BLA...

OUH YEAH, THE SHADOW OF EXAMINATION PAPER IZ COMING SLOWLY IN MY MIND!
sejak kebelakangan nieyh result akue terok je. makin lme makin down. akue bkn ape just kesian kat ibu. slalu bg harapan tinggi kat akue utk dapat good results. tp hasilnya akue just dpt tgk ibu sedih je. sorry laa ibu. akak dh buat ape yg akak mampu. akak bkn xnak tgk ibu bahagia tgk result akak baik. mungkin ini ujian untuk akue. ye laa, kite xkan sentiasa bernasib baik. adakala kite di atas dan adakala kite di bawah. rindoo saat2 dulu. slalu dapat no.1 & no.2 setiap kali exam. skunk nak top 10 pun susah. xpe jiha sabar. mungkin result PMR lagi gempak ke??? ini dugaan Allah buat hambanya.

Friday, October 22, 2010

AKUE

FRIENDS IS LIKE MY STORY BOOKS WHO CHEERS ME WITH A LOT OF FUN STORIES. APPRECIATE OUR FRIENDS IZ A GOOD THING. BUT SOME PEOPLE CANNOT BE TRSUTED EVENTHOUGH HE/SHE KIND TO YOU. SO, BE CAREFUL TO FIND BEST FRIENDS.





I JUST GIVE MY HOPE THAT ALL MY FRIENDS HERE WILL APPRECIATE ME AND BE MY GOOD FRIENDS AND NOT A FRIEND CHEATING BEHIND ME.
I LOVE MY FRIENDS!!!HAPPY WIZ THEM, YEAH!

DiaRY LittLE MusHRoOm

mengapa akue merasakan diriku tidak tenang Ya Allah??? adakah dosaku selama ini terlalu banyak? sesungguhnya Kau Maha Pengampun, Ya Allah ampuni aku...akue merindui saat bersamamu, mengadu kesedihan bersama malam tenangmu, sendirian mengingati dosa lama, mendekati rumahMu, memeluk dan mencium kitab suciMu. Ya Allah adakah sudah cukup cintaku padaMu???dan adakah akue mencintai seseorang melebihi diriMu Ya Allah??? jika benar Ya Allah, teguhkanlah imanku. akue hanya hamba mu yang lemah. Kaulah tempatku bergantung, dan akue hanya berharap agar akue sentiasa di bawah rahmatmu...

Ya Allah akue ingin menjadi hambaMu yang beriman dan bertaqwa, jd berikanlah akue petunjuk dan hidayah ke jalan yang benar mencari cahaya cintaMu. akue berharap Kau tahu bahawa selama ini akue inginkan keluaraga bahagia. sentiasa mendapat ciuman manja dan mesra gelak tawa bersama ibu dan adik2 ku kerana akue sudah tidak lagi punya dakapan erat dr seorang bapa. akue bersukur kerana akue masih lagi punya ibu yang sentiasa mendengar panggilan telefonku ketika akue berada di asrama. akue juga masih mendengar gelak tawa adik2 ku. ALHAMDULILLAH.... akue cuma mampu menjaga diriku yang sentiasa alpa dan lalai dalam tanggungjawab agama suciMu.

terima kasih kerana akue punya rakan2 di sekolah yang bisa memberi layanan mesra padaku ketika akue kesedihan bg pengganti keluarga yang tiada di sisi. semoga akue bisa bersama mereka sebagai teman sejati di taman syurga. Ya Allah, padaMu akue mengadu bahawa akue mencintai seorang hamba. ini sebuah pertemuan buat diriku. kehadirannya mendamaikan hati yang dulu keresahan. tika akue kealpaan dia bisikkan bicara keinsafan. menarik hatiku untuk mendekatinya. jika dirinya bukan untukku redha hatiku dengan ketentuanmu. tetapi akue tidak pernah berniat untuk melafazkan cinta padanya. TIDAK PERNAH. kerna akue takut cintaku padanya melebihi cintaku padaMu Ya Allah. AKU TAKUT YA ALLAH... semoga Kau teguhkan imanku. tetapkan cintaku padamu. akue hanya berharap dia teman yang bisa menjaga hatiku dan menjadi pemanis duka hatiku. akue hanya berserah pada ketentuanMu. akue bukan sesiapa untuk mengubah takdir malah hanya hambaMu yang lemah.

titisan air mata menyubur cinta. pernah suatu ketika hatiku sedih duka tetapi akue masih tidak tahu kenapa??? lalu akue melangkah ke rumahMu, berhadap padaMu, mengadu padaMu bahawa hatiku tidak tenang. akue puas kerana akue menitiskan air mata dihadapanMu mengenang dosa lalu menambah keinsafan. xkan ku lupa saat indah bersamaMU Ya Allah. tabahkan lah akue dalam menghadapi ujian dan dugaanMu Ya Allah. beri akue kekuatan tika akue diuji dengan dugaan.

akue ingin kau tahu Ya Allah bahawa akue sentiasa rindu untuk membaca kitab suciMu Ya Allah. melahirkan ayat2 penenang jiwa. mengalunkannya dengan penuh indah. semoga Al-Quran itu menjadi peneman hidupku mencari cahaya cintaMu Ya Allah...AMIN...